מה זה בכלל שיקוף?
השיקוף מטרתו לספק לכם את כל המידע על ההוצאות וההכנסות שלכם לפרטי פרטים.
כמה עולה לכם דלק בחודש? כמה עולים תרופות ובריאות?
כמה מסעדות? מזון? מגורים?
הבנתם את הרעיון.
לפני שני שלבים {כאן>>} ביקשנו מכם להוציא 12 חודשים אחורה עו״ש ולסכם באקסל הוצאות הכנסות, זוכרים?
זו הייתה השורה התחתונה כדי לדעת באיזה מאזן אתם נמצאים ולהבין את הממוצע החודשי של הכנסה מול הוצאה.
עכשיו המטרה זה להבין את הדפוסים של ההוצאות וההכנסות שלכם.
אנחנו חייבים לדעת לאן הולך הכסף שלנו ומאיפה הוא נכנס או מכמה מקורות הכנסה הוא נכנס.
רק כך נגיע למעקב ושליטה אמיתית שיאפשרו לנו לשגשג כלכלית.
בדיוק כמו עסק.
סדר הפעולות – איך לעשות את זה תכל׳ס:
1- קבעו לכם דייט עם עצמכם/הבן זוג/ הילדים (אם גדולים) של כמה שעות והכינו :
המון מרקרים בשלל צבעי הקשת (קחו מהילד )
דפים
מחשבון
עטים
2 -כנסו לכל אחד מאתרי חברות האשראי שלכם (אם יש לכם רק אחד זכיתם) והדפיסו בין 3-6 חודשים אחורה.
(ההמלצה שלנו היא חצי שנה – קחו בחשבון שזו יותר עבודה)
כנסו גם לעו״ש ועשו את אותו הדבר.
3- קבעו את קטגוריות האב שלכם (למשל רכב – חניות/דלק, מזון – קניות בסופר או במכולות , ביטוחים, שכ״ד , הלוואות, דמי כרטיס, מים, חשמל, תקשורת – סלולרי/אינטרנט/טלווזיה וכו׳)
4- התחילו לעבור במסודר אשראי אשראי חודש חודש וסמנו עם המרקרים לפי הקטגוריות שבחרתם. נניח רכב יהיה כתום אז כל ההוצאות שהכנסתם תחת הסעיף יהיו מסומנות בכתום.
5- כאשר סיימתם את כל החודשים – סכמו לכם כל צבע (כל קטגוריה) את הסכום הסופי של כל החודשים ביחד.
לאחר מכן חלקו את הסכום שיצא לכן בכמות החודשים.
התוצאה היא ההוצאה הממוצעת לחודש בקטגוריה הספציפית (כנ״ל לגבי הכנסה).
לדוגמא- הוצאות דלק בחצי שנה הסתכמו ב- 5000 ש״ח, נחלק ב-6 ונקבל את הממוצע החודשי.
את הנתונים הסופיים של הממוצע רשמו בטבלה מסודרת או שפשוט תכניסו ישר לקובץ האקסל שהכנו לכם.
* לראשונה תוכלו לעשות זאת כמו שצריך:
רשמו למטה את המייל אליו נשלח לכם את קובץ האקסל.
אוהבים,
דין ומיק